Thursday, April 24, 2008

Dior!

I love the packaging of Dior's Detective Chic series! I have two now, but am looking forward to when they release more :)

These are last year's releases, I think:

Edit: The white palette is from Fall 2006, while the black was Fall 2007 and is still available at Sephora.com.

Photobucket


My most recent acquisition is the white one - (I got this off Ebay before Easter weekend so nope I'm still doing good on my makeup ban, in fact I'm at 30 days now :P)

According to the box, its a highlighting palette for face and eyes.

Photobucket


Photobucket


I hope they'll put out an eyeshadow one with more exciting shades later this year. The eyeshadow one that I have is composed of neutrals and greys, and half the colours are matte. Great for work, but kinda boring so I hardly use it. Got this one back in November.


Photobucket


Swatched:

Photobucket

13 comments:

Her.Peachieness said...

Can't wait 'til you review the highlighting palette. It looks very pretty. The brown one is nice too. Reminds me of camouflage uniforms or "camos". Great for autumn months.

ilurvemakeup said...

I thought they were wallets lol! They really are cute and they colors look warm :) How much were they? And off eBay??? I'm still too chicken to buy anything from there makeup wise :/

Tracy said...

ooh, i really like the neutral palette. i'm more partial to neutral colors. i know, i'm boring. haha.

Nic Nic said...

aww you are good with your ban.. mine was non-existent but i did manage to cut down somewhat! LOL. yeah i like dior packaging but since i got into MAC and other brands, ive used Dior less n less. the swatch is really nice, def great for everyday work look!

Incandescent said...

O_O *oogles* so pretty

(g)ezebel said...

ooo, i love the packaging AND the colors...!!

jie-jie said...

those are really cute! great job on your no-buy.

Bliss said...

OOoo i love the packaging, the black one is very chic heheh, the colours look good :)

' * : . b | u 3 . : * ' said...

her.peachieness: i could review it if you do want to know more?

ilurvemakeup: haha i guess they do look like wallets! the white one was $37 including shipping. the black one, because I got it from Sephora, AND this is canada, they had it priced for >$62 + taxes....thinking about it I was crazy to pay that amount. I think the US retail price is better, about $50?

tracy: neutral isn't so bad - at least no one will tell you that you have on too much :) i'm in between - i don't like neutral but don't like too bright colours on myself either.

nicnic: lol actually it helps that I know i can buy more makeup after the 2 months is up. I think yours was about giving it up for much longer, so that would be harder for me to stick to as well.

jiejie: thanks! i'm starting to crack a bit though...i really REALLY want to buy something right now :S

bliss, incandescent, gezebel: i actually love the packaging more than the colours :P i hope they come out with even better ones this year :)

the Muse said...

Ooo lucky! I've never scored the Dior Chic Shimmer Powder Palette!

Wanted it forevers though :(

I kinda miss the old palette style. Solid silver. The new couture inspired palettes aren't as gorgeous!

cheryl said...

what a pretty range of brown in this palette!

theChas said...

mmmm neutral greens and browns...*drool*

fuzkittie said...

Wooo~~~ nice Dior palette!

Blog Widget by LinkWithin